vrijdag 1 december 2006

Alles onder controle in Doha



Richard, Paul en ik zijn nu alweer bijna twee weken in de Qatarese hoofdstad en we kunnen opgelucht en vol vertrouwen zeggen dat we inmiddels alle hobbels hebben overwonnen en de rimpels hebben gladgestreken.

De lucht is opgeklaard, maar dan wel in spreekwoordelijke zin want de regen komt hier voortdurend met bakken uit de hemel. Dat mag onwaarschijnlijk klinken maar met schoolboekjeswijsheid kom je er niet in Doha. Als dit een woestijnland is, is de woestijn niet droog. De enige reden waarom hier niets groeit, is dat de lokale bevolking zich niet interesseert voor wat er uit de grond komt tenzij het olie of gas is. Onthoud dat allemaal zodat ik het niet opnieuw hoef te vertellen wanneer ik terug ben.

"Mijn verblijf alhier was tot dusver uiterst vermakelijk! Ik heb in tijden niet zo gelachen", vertelt mijn supervisor, de onvolprezen Richard de Weger, terwijl hij ontspannen achterover leunt in zijn bureaustoel. "Vooral het optreden van onze superieuren is elke dag weer aanleiding tot grote hilariteit", voegt hij er schuddebuikend aan toe.

En gelijk heeft hij want er valt inderdaad veel te lachen: al is het alleen maar om de idiote manier waarop de mensen uit de hogere kasten zich hier kleden.

Voor wie graag wil weten wat er hier verder nog gebeurt, kan ik de website www.doha-2006.com aanbevelen.

3 opmerkingen:

lr zei

Nog steeds geen reacties?

Jongens, jullie slikken deze onzin toch hopelijk niet voor zoete koek?

OK, het heeft een paar keer geregend, maar jullie geloven toch niet dat we 'alles onder controle' hebben?

We hebben helemaal niets onder controle en daarom gaat alles fout. Alleen mogen we dat (nog) niet schrijven in onze artikelen want we zijn door de organisatie in dienst genomen.

Sopper 64..! zei

Huh? Regen in de woestijn, ik heb het thuis verteld, en de zoete koek gleed erin! Bij mij ook hoor :-)

Maarre, alles onder controle, neen, natuurlijk niet! Maar dat hebben we hier ook niet hoor...
(ben blij dat op kantoor de accountants het weer ff voor gezien houden).

De Chinezen lopen daar meer dan 1:2 qua gouden medailles, zag ik. Dat wordt wat, over anderhalf jaar op de OS :-(

lr zei

Regen?

Gisteren kwam het de hele dag met bakken uit de hemel. En vandaag was er weer een flinke hoosbui.

Volgens mij is het gewoon de moesson. De Indiase journalist, Aaron, staat ook te kijken. Hij kent dit soort weer wel, maar hij had het niet hier verwacht.

by TemplatesForYou-TFY
SoSuechtig, Burajiru