donderdag 8 februari 2007

Fraude

Vriend, andere vrienden ook!

Het klopt. Er is bedrog in het spel. Via de sitemeter heb ik gezien dat er meerdere malen is ingelogd via anonieme proxysites.

Volgens mij is dat 29 keer gebeurd, maar tijdens de onderzoekswerkzaamheden heb ik op dezelfde wijze 1 stem uitgebracht op 44, dus laten we er 28 van maken. Het is niet bekend of al deze stemmen zijn uitgebracht op de huidige klassementsaanvoerder, maar volgens mij heeft 44 er in ieder geval niet van geprofiteerd.

Persoonlijk weet ik maar van 1 schaker zeker dat deze over kennis beschikt om blokkeringen van IP-adressen te omzeilen (voor de poll wordt een IP-adres tijdelijk geblokkeerd). Dat is iemand die niet meer op het forum van Utrecht Schaak mag komen maar daar soms nog wel is. Laten wij hem (in navolging van Kafka uiteraard) de heer K noemen.

Iemand heeft nu de technieken van K op onze site gebruikt om 64 te laten winnen tegen 44. Is het K zelf? Is het 64? Heeft 44 andere vijanden?

We houden onze ogen open en we komen er wel achter.

Li (28)

************************************************

Wat vooraf ging: brandbrief van Opstellingsadviseur Jeroen van den Berg (16)
donderdag 8 feb, 2007 17:04:55

Betreft: Vrienden, dank voor het gestelde vertrouwen!

Beste Gert,

Zoals je weet heb ik het beste met je voor, maar in dit specifieke geval heb ik even mijn twijfels. Ik heb deze competitie met meer dan gemiddelde belangstelling gevolgd en vond de strijd tot gisteravond erg spannend.

Echter, gisteren zijn er vreemde dingen gebeurd, want ineens hebben in twee uur tijd meer dan honderd mensen hun stem uitgebracht, waarna jij prachtig won en je concurrent Michiel wel erg opzichtig met lege handen is blijven staan.

Ik zie overigens nog enkele onregelmatigheden: nr. 32 deed het lange tijd erg goed, maar die drinkt alleen maar cola. En bij de vraag 'Welke Sopper kan het meeste drinken' gaat het volgens mij niet om het nuttigen van cola...

Ook miste ik de nominaties van mijn goede vrienden Li en Dinand, maar dat terzijde.

Ik stel voor dat er een eerlijke competitie wordt gespeeld en dat we de onvermijdelijke tiebreak 44-64 in de praktijk gaan testen in plaats van stemming op internet. Plaats en datum nader te bepalen!

Voor het overige natuurlijk wel de verdiende felicitaties,

Jeroen

Geen opmerkingen:

by TemplatesForYou-TFY
SoSuechtig, Burajiru